Witamy na stronie ARCHIWALNEJ

Biuletynu Informacji Publicznej

Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce

 

Od dnia 1 marca 2021 r. Biuletyn Informacji Publicznej prowadzony jest pod adresem: https://bip.malopolska.pl/ugimdobczyce

 

Opublikowane informacje podlegają retencji danych zgodnie z zarządzeniem nr 59/2020 Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce z dnia 17 marca 2020 r. w sprawie prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce

 

Zarządzenie nr 223/2019 Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce z dnia 21 listopada 2019 roku r. w sprawie:przeprowadzenia okresowej inwentaryzacji aktywów i pasywów Gminy Dobczyce oraz powołania Komisji Inwentaryzacyjnej.

Data: 

2019-11-21

Kadencja: 

  • 2018-2023

Nr zarządzenia: 

223

Z A R Z Ą D Z E N I E  

 NR 223 /19

Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce

z dnia 21 listopada 2019 roku

 

w sprawie: przeprowadzenia okresowej inwentaryzacji aktywów i pasywów Gminy Dobczyce oraz powołania Komisji Inwentaryzacyjnej.

 

 

Działając na podstawie ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (Dz.U. z 2019 poz. 351 oraz załącznika nr 6 do zarządzenia Burmistrza nr 223/2017 z dnia 29 grudnia 2017  roku w sprawie ustalenia przyjętych zasad (polityki) rachunkowości w Urzędzie Gminy
i Miasta Dobczyce zarządzam:

§ 1

Inwentaryzację roczną aktywów i pasywów w okresie od 29 listopada 2019 do 15 stycznia 2020 roku  z zastrzeżeniem punktu 3, wg następującego planu:

  1. Spis z natury wg stanu na dzień 31 grudnia 2019  roku
  • środki pieniężne i depozyty w kasie Urzędu,
  • druki ścisłego zarachowania, weksle, poręczenia z tytułu zabezpieczenia należytego wykonania umów,
  • zapasy paliwa w zbiornikach samochodów i pojazdów,
  • zapasy materiałów w magazynie objętych ewidencją ilościowo-wartościową,
  • składniki majątkowe będące własnością innych jednostek,
  • materiały biurowe odpisywane w koszty w momencie ich zakupu,
  • materiały sypkie do posypywania dróg i chodników (akcja zima),
  • środki trwałe i pozostałe środki trwałe na terenie niestrzeżonym.
  1. Pisemne potwierdzenie salda:

a) według stanu na dzień 31 grudnia 2019 roku

  • środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych,
  • pożyczek i kredytów,

       b) według stanu na dzień 30 listopada 2019 roku

  • należności wobec kontrahentów
    1. Porównywanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami
      i weryfikacja realnej wartości – według stanu na dzień 31 grudnia 2019 roku po ostatecznych przeksięgowaniach, przed sporządzeniem bilansu.
  • Wszystkich kont na których występują salda a nie zostały objęte spisem z natury
    i pisemnym potwierdzeniem salda na 31.12.2019 r.

§ 2

Do bezpośredniego kierowania i organizowania inwentaryzacji powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:

  1. Przewodniczący Komisji – Małgorzata Góralik-Piętka – Sekretarz Gminy
  2. Z-ca Przewodniczącego Komisji – Monika Grochal  – Kierownik Referatu Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska
  3. Członek Komisji – Agata Walczak – Z-ca Kierownika USC

§ 3

Do przeprowadzenia spisu z natury powołuję następujące zespoły spisowe:

Nazwa pola spisowego

Rodzaj spisywanych składników

Spis wg stanu na

Data spisu

Skład zespołu spisowego

Urząd Gminy
i Miasta (kasa)

Środki pieniężne i depozyty w kasie Urzędu oraz druki ścisłego zarachowania, weksle, poręczenia z tytułu zabezpieczenia należytego wykonania umów

31.12.2019 r.

31.12.2019 r.

1. Anastazja Piwowar

2. Ewa Pawłowska

Urząd Gminy
i Miasta

Zapasy paliwa w zbiornikach samochodów Urzędu

31.12.2019 r.

31.12.2019 r.

1. Andrzej Panuś

2. Katarzyna Borczak

OSP (wszystkie jednostki)

Zapasy paliwa w zbiornikach samochodów jednostek OSP

31.12.2019 r.

31.12.2019 r – 02.01.2020.

1. Maciej Gibała

2. Wach Przemysław

Urząd Gminy
i Miasta

Zapasy materiałów w magazynie

31.12.2019 r.

31.12.2019 r. – 02.01.2020

1. Joanna Braś

2. Małgorzata Małek- Szczecińska

Urząd Gminy
i Miasta

Materiały sypkie do posypywania dróg i chodników

31.12.2019 r.

31.12.2019 r.

1. Jan Chanek

2. Murzyn Grzegorz

Urząd Gminy
i Miasta

Materiały biurowe

31.12.2019 r.

31.12.2019 r.

1. Wioleta Łyżczarz

2. Joanna Mus

Urząd Gminy
i Miasta

Składniki majątkowe będące własnością innych jednostek,

31.12.2019 r.

31.12.2019 r.

1. Anna Wołek

2. Elżbieta Mika

Urząd Gminy
i Miasta

Środki trwałe i pozostałe środki trwałe na terenie niestrzeżonym

31.12.2019 r.

31.12.2019 r.

1. Marcin Kęsek

2. Krzysztof Baran

 

§ 4

Inwentaryzację aktywów i pasywów drogą uzyskania potwierdzenia sald oraz metodą weryfikacji sald przeprowadzają pracownicy Referatu Finansowo – Księgowego w zakresie powierzonym im do prowadzenia ewidencji.

§ 5

Zobowiązuję Skarbnika oraz Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia instruktaży i szkolenia członków zespołów spisowych.

§ 6

Zespoły spisowe zobowiązane są do zinwentaryzowania poszczególnych rodzajów składników majątkowych i przekazania prawidłowo wypełnionych arkuszy spisu z natury Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej w terminie 3 dni od zakończenia spisu.

§ 7

Zobowiązuję pracowników Referatu Finansowo – Księgowego do prawidłowego
i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.

§ 8

Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych, sporządzania protokołu w sprawie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych, przedstawienia wniosków dotyczących ich rozliczenia a także sporządzania sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji, uzyskania akceptacji skarbnika
i przedstawienia ich do zatwierdzenia Burmistrzowi Gminy i Miasta w terminie do 24 stycznia 2020 roku.

§ 9

Zobowiązuję Skarbnika do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych
w 2019 roku.

§ 10

Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierzam Skarbnikowi i Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.

§ 11

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.