Zarządzenie nr 223/2019 Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce z dnia 21 listopada 2019 roku r. w sprawie:przeprowadzenia okresowej inwentaryzacji aktywów i pasywów Gminy Dobczyce oraz powołania Komisji Inwentaryzacyjnej. [1]
Data:
Kadencja:
- 2018-2023
Nr zarządzenia:
Z A R Z Ą D Z E N I E
NR 223 /19
Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce
z dnia 21 listopada 2019 roku
w sprawie: przeprowadzenia okresowej inwentaryzacji aktywów i pasywów Gminy Dobczyce oraz powołania Komisji Inwentaryzacyjnej.
Działając na podstawie ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (Dz.U. z 2019 poz. 351 oraz załącznika nr 6 do zarządzenia Burmistrza nr 223/2017 z dnia 29 grudnia 2017 roku w sprawie ustalenia przyjętych zasad (polityki) rachunkowości w Urzędzie Gminy
i Miasta Dobczyce zarządzam:
§ 1
Inwentaryzację roczną aktywów i pasywów w okresie od 29 listopada 2019 do 15 stycznia 2020 roku z zastrzeżeniem punktu 3, wg następującego planu:
- Spis z natury wg stanu na dzień 31 grudnia 2019 roku
- środki pieniężne i depozyty w kasie Urzędu,
- druki ścisłego zarachowania, weksle, poręczenia z tytułu zabezpieczenia należytego wykonania umów,
- zapasy paliwa w zbiornikach samochodów i pojazdów,
- zapasy materiałów w magazynie objętych ewidencją ilościowo-wartościową,
- składniki majątkowe będące własnością innych jednostek,
- materiały biurowe odpisywane w koszty w momencie ich zakupu,
- materiały sypkie do posypywania dróg i chodników (akcja zima),
- środki trwałe i pozostałe środki trwałe na terenie niestrzeżonym.
- Pisemne potwierdzenie salda:
a) według stanu na dzień 31 grudnia 2019 roku
- środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych,
- pożyczek i kredytów,
b) według stanu na dzień 30 listopada 2019 roku
- należności wobec kontrahentów
- Porównywanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami
i weryfikacja realnej wartości – według stanu na dzień 31 grudnia 2019 roku po ostatecznych przeksięgowaniach, przed sporządzeniem bilansu.
- Porównywanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami
- Wszystkich kont na których występują salda a nie zostały objęte spisem z natury
i pisemnym potwierdzeniem salda na 31.12.2019 r.
§ 2
Do bezpośredniego kierowania i organizowania inwentaryzacji powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:
- Przewodniczący Komisji – Małgorzata Góralik-Piętka – Sekretarz Gminy
- Z-ca Przewodniczącego Komisji – Monika Grochal – Kierownik Referatu Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska
- Członek Komisji – Agata Walczak – Z-ca Kierownika USC
§ 3
Do przeprowadzenia spisu z natury powołuję następujące zespoły spisowe:
Nazwa pola spisowego |
Rodzaj spisywanych składników |
Spis wg stanu na |
Data spisu |
Skład zespołu spisowego |
Urząd Gminy |
Środki pieniężne i depozyty w kasie Urzędu oraz druki ścisłego zarachowania, weksle, poręczenia z tytułu zabezpieczenia należytego wykonania umów |
31.12.2019 r. |
31.12.2019 r. |
1. Anastazja Piwowar 2. Ewa Pawłowska |
Urząd Gminy |
Zapasy paliwa w zbiornikach samochodów Urzędu |
31.12.2019 r. |
31.12.2019 r. |
1. Andrzej Panuś 2. Katarzyna Borczak |
OSP (wszystkie jednostki) |
Zapasy paliwa w zbiornikach samochodów jednostek OSP |
31.12.2019 r. |
31.12.2019 r – 02.01.2020. |
1. Maciej Gibała 2. Wach Przemysław |
Urząd Gminy |
Zapasy materiałów w magazynie |
31.12.2019 r. |
31.12.2019 r. – 02.01.2020 |
1. Joanna Braś 2. Małgorzata Małek- Szczecińska |
Urząd Gminy |
Materiały sypkie do posypywania dróg i chodników |
31.12.2019 r. |
31.12.2019 r. |
1. Jan Chanek 2. Murzyn Grzegorz |
Urząd Gminy |
Materiały biurowe |
31.12.2019 r. |
31.12.2019 r. |
1. Wioleta Łyżczarz 2. Joanna Mus |
Urząd Gminy |
Składniki majątkowe będące własnością innych jednostek, |
31.12.2019 r. |
31.12.2019 r. |
1. Anna Wołek 2. Elżbieta Mika |
Urząd Gminy |
Środki trwałe i pozostałe środki trwałe na terenie niestrzeżonym |
31.12.2019 r. |
31.12.2019 r. |
1. Marcin Kęsek 2. Krzysztof Baran |
§ 4
Inwentaryzację aktywów i pasywów drogą uzyskania potwierdzenia sald oraz metodą weryfikacji sald przeprowadzają pracownicy Referatu Finansowo – Księgowego w zakresie powierzonym im do prowadzenia ewidencji.
§ 5
Zobowiązuję Skarbnika oraz Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia instruktaży i szkolenia członków zespołów spisowych.
§ 6
Zespoły spisowe zobowiązane są do zinwentaryzowania poszczególnych rodzajów składników majątkowych i przekazania prawidłowo wypełnionych arkuszy spisu z natury Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej w terminie 3 dni od zakończenia spisu.
§ 7
Zobowiązuję pracowników Referatu Finansowo – Księgowego do prawidłowego
i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 8
Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych, sporządzania protokołu w sprawie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych, przedstawienia wniosków dotyczących ich rozliczenia a także sporządzania sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji, uzyskania akceptacji skarbnika
i przedstawienia ich do zatwierdzenia Burmistrzowi Gminy i Miasta w terminie do 24 stycznia 2020 roku.
§ 9
Zobowiązuję Skarbnika do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych
w 2019 roku.
§ 10
Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierzam Skarbnikowi i Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 11
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.