Data:
Burmistrz Gminy i Miasta Dobczyce ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy Radcy Prawnego w wymiarze 3/4 etatu.
Urząd Gminy i Miasta Dobczyce, Rynek 26, 32-410 Dobczyce
ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy
Radca Prawny ¾ etatu
(nazwa stanowiska pracy)
Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 Ustawy o pracownikach samorządowych - w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy i Miasta Dobczyce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6%.
1. Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe prawnicze;
- uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego – wpis na listę radców prawnych;
- co najmniej dwuletnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej jako radca prawny w jednostce samorządu terytorialnego;
- znajomość i umiejętność interpretacji przepisów prawnych, a szczególnie Ustawy o samorządzie gminnym, Prawa pracy, Ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego, Kodeksu cywilnego, Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Ustawy o dostępie do informacji publicznej;
- umiejętność obsługi komputera;
- umiejętność doradzania, dzielenia się wiedzą i współdziałania z innymi;
- rzetelność i terminowość oraz dbałość o własny rozwój zawodowy;
- otwartość na kontakt i budowanie relacji;
- obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
2. Wymagania dodatkowe:
- preferowane doświadczenie zawodowe na stanowisku radcy prawnego w jednostkach samorządu terytorialnego na poziomie gminnym;
- doświadczenie w obsłudze rady gminy;
- doświadczenie w obsłudze procesowej;
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Współpraca z pracownikami Urzędu przy opracowywaniu i opiniowanie w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami projektów umów i porozumień zawieranych przez Gminę Dobczyce;
- Wydawanie opinii prawnych na wniosek Burmistrza i podległych mu pracowników;
- Współpraca z pracownikami Urzędu przy opracowywaniu i opiniowanie w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami projektów uchwał i zarządzeń;
- Opiniowanie w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami projektów decyzji administracyjnych i uzasadnień, upoważnień i pełnomocnictw wydawanych przez Burmistrza;
- Świadczenie porad prawnych w sprawach związanych z realizacją ustawowych zadań gminy, o które będą się zwracać pracownicy Urzędu;
- Wydawanie opinii prawnych z zakresu zatrudniania i zwalniania pracowników Urzędu oraz osób dla których Burmistrz jest pracodawcą;
- Opiniowanie w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami dokumentów wewnętrznych Urzędu: regulaminów i instrukcji;
- Obsługa prawna Rady Miejskiej, w tym udział w sesjach i komisjach Rady Miejskiej;
- Mediacje w sprawach spornych po stronie Gminy;
- Zastępstwo procesowe i prawne w sprawach cywilnych, gospodarczych i administracyjnych;
- Prowadzenie dokumentacji obsługi prawnej w zakresie powierzonych spraw;
- informowanie pracowników Urzędu o zmianach w obowiązującym stanie prawnym;
4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- praca biurowa na ¾ etatu w podstawowym systemie czasu pracy,
- czas pracy radcy prawnego w lokalu jednostki 24 godziny;
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
- wynagrodzenie wypłacane miesięcznie;
- Urząd nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (dwupiętrowy budynek Urzędu nie posiada windy).
5. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys (CV);
- kserokopie świadectw pracy (w przypadku, gdy kandydat był już zatrudniany);
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom);
- ewentualne kserokopie zaświadczeń o odbytych kursach i szkoleniach;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych;
- oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- kopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (w przypadku, gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 Ustawy o pracownikach samorządowych).
Wymagane dokumenty konkursowe należy składać osobiście lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu do Urzędu) w zamkniętych kopertach do Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce, Rynek 26, 32-410 Dobczyce, parter - Biuro Obsługi Klienta, z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko Radcy Prawnego”,
w terminie do dnia 19 lipca 2017 roku do godziny 15:00.
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.dobczyce.pl – w zakładce BIP) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce, Rynek 26.
Ogłaszający nabór zastrzega możliwość nie rozstrzygnięcia konkursu bez podania przyczyny.
Wymagane dokumenty konkursowe: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U.2016.922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U.2016.902 ze zm..)”.