Data:
Urząd Gminy i Miasta Dobczyce, Rynek 26, 32-410 Dobczyce, ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy stanowisko urzędnicze ds. podatków
Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 Ustawy o pracownikach samorządowych - w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy i Miasta Dobczyce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6%.
1. Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe I lub II stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;
- 6 miesięcy doświadczenia zawodowego;
- obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe:
- wykształcenie wyższe I lub II stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, preferowane kierunki: ekonomiczne, administracja publiczna;
- znajomość:
- wiedza z zakresu administracji publicznej, w szczególności administracji samorządowej,
- Ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,
- Ustawy Ordynacja podatkowa,
- Ustawa o finansach publicznych;
- umiejętność:
- obsługi komputera, programów MS Office,
- sprawnej organizacji pracy,
- pracy w zespole,
- samodzielnego rozwiązywania problemów,
- nawiązywania kontaktów;
- odpowiedzialność, lojalność, obowiązkowość, odporność na stres, uczciwość, komunikatywność, kreatywność, systematyczność, samodzielność.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Przyjmowanie i weryfikowanie złożonych deklaracji w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych;
- Przyjmowanie i weryfikowanie złożonych deklaracji w zakresie podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych;
- Zawiadamianie jednostek o wysokości stawek podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku od środków transportowych ustalonych przez Radę Miejską;
- Prowadzenie postępowania egzekucyjnego w stosunku do podatników zalegających w płatnościach podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego od osób prawnych oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych;
- Ewidencja księgowa należności z tytułu podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego od osób prawnych oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych;
- Windykacja należności – wystawianie upomnień i sporządzanie tytułów wykonawczych;
- Prowadzenie dokumentacji i rejestrów należności podatkowych w zakresie podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego od osób prawnych oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych;
- Prowadzenie postępowań dotyczących przyjmowanych podań, wniosków w sprawach ulg i umorzeń dotyczących osób prawnych z tytułu podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
- Przygotowywanie i wydawanie decyzji w sprawach zwolnień, umorzeń, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności należności podatkowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i zakresem prowadzonych spraw;
- Sporządzanie wykazów podatników będących przedsiębiorcami, którym umorzono zaległości podatkowe z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz podatników podatku rolnego, leśnego, którym umorzono zaległości podatkowe – zgodnie z Ustawą o finansach publicznych oraz podawanie wykazu ww. podatników do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń i umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej;
- Przeprowadzanie kontroli podatkowych – zgodnie z Ustawą Ordynacja podatkowa;
- Przyjmowanie i rozpatrywanie odwołań i zażaleń z zakresu prowadzonych spraw (podatek rolny, podatek od nieruchomości, leśny od osób prawnych oraz podatek od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych), wydawanych zaświadczeń;
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowania pomocy publicznej dla przedsiębiorców;
- Terminowe i zgodne z prowadzoną dokumentacją sporządzanie wymaganych przepisami sprawozdań;
- Prowadzenie ewidencji podatków w oparciu o posiadany przez Urząd program komputerowy;
- Dokonywanie rozliczeń i kontroli rachunkowej sołtysów z tytułu zainkasowanych należności podatkowych;
- Planowanie dochodów: podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego od osób prawnych oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych, opracowywanie analiz i sprawozdawczości w tym zakresie;
- Wydawanie zaświadczeń i postanowień potwierdzających pracę w gospodarstwie rolnym oraz zaświadczeń i poświadczeń o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego;
- Udzielanie interpretacji i odpowiadanie na indywidualne zapytania w zakresie prawa podatkowego – dotyczących podatków i opłat lokalnych;
- Przygotowywanie sprawozdań dotyczących udzielonej pomocy publicznej oraz zaległościach – wynikające z ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców;
- Prowadzenie teczek merytorycznych obejmujących dokumentację poszczególnych zadań oraz przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji do archiwum zgodnie z rzeczowym wykazem akt.
4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- praca biurowa na 1 etat w podstawowym systemie czasu pracy,
- zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę;
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
- wynagrodzenie wypłacane miesięcznie;
- Urząd nie jest przystosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych (dwupiętrowy budynek Urzędu nie posiada windy).
5. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys (CV);
- kserokopie świadectw pracy (w przypadku, gdy kandydat był już zatrudniany);
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów);
- ewentualne kserokopie zaświadczeń o odbytych kursach i szkoleniach;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych;
- oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- kopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (w przypadku, gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 Ustawy o pracownikach samorządowych).
Wymagane dokumenty konkursowe należy składać osobiście lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu do Urzędu) w zamkniętych kopertach do Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce, Rynek 26, 32-410 Dobczyce, parter - Biuro Obsługi Klienta, z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko urzędnicze ds. podatków”,
w terminie do dnia 30 października 2017 roku do godziny 15:00.
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane. Złożonych dokumentów Urząd Gminy i Miasta Dobczyce nie zwraca.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.dobczyce.pl – w zakładce BIP) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce, Rynek 26.
Ogłaszający nabór zastrzega możliwość nie rozstrzygnięcia naboru bez podania przyczyny.
Wymagane dokumenty konkursowe: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U.2016.922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U.2016.902 ze zm.)”.