Sprawozdanie Burmistrza Pawła Machnickiego z działalności międzysesyjnej

Z ostatniej sesji Rady Miejskiej - sprawozdanie burmistrza Pawła Machnickiego

Na Sesji Rady Miejskiej w dniu 28 lutego Burmistrz Gminy i Miasta Dobczyce Paweł Machnicki poinformował o następujących działaniach w okresie między sesjami:

1 lutego

Burmistrz odbył spotkanie w Urzędzie Marszałkowskim w sprawie podpisania umów na dotacje, które zostały przyznane gminie w ramach działania 6.3.3. na zagospodarowanie rekreacyjne otoczenia zbiornika dobczyckiego. Podpisana została jedna umowa, a do podpisania drugiej skompletowane zostały wymagane dokumenty. Podpisanie pozostałych uzależnione jest od powstałej od 1.01.2018 roku instytucji Państwowe  Gospodarstwo Wodne „Wody Polskie”, która wstrzymuje podpisanie umów dzierżawy na działki, na których realizowane będą części inwestycji. Burmistrzowie i wójt trzech zainteresowanych gmin wysłali pismo do prezesa Wód Polskich, a Marszałek Województwa  wystąpił z interwencją do Ministra. Burmistrz interweniował również u Posła Jarosława Szlachetki.

2 lutego

Odbyło się spotkanie robocze w sprawie projektu Odnawialnych Źródeł Energii, który jest przygotowywany przez Lokalną Grupę Działania Turystyczna Podkowa.

3 lutego

Burmistrz wziął udział w zebraniach sprawozdawczych Ochotniczych Straży Pożarnych w Stojowicach i Kornatce.

4 lutego

Pan Burmistrz wspólnie z Panią Burmistrz uczestniczyli w koncercie Zespołu Pieśni i Tańca „Dobczyce”. Burmistrz podkreślił wysoką jakość koncertu.

5 lutego

Burmistrz poinformował, że na wniosek przedstawicieli wspólnot mieszkaniowych z osiedla Jagiellońskiego  gmina zmodernizuje placu zabaw. W wyniku ustaleń burmistrza z Zarządem Spółdzielni Mieszkaniowej grunt na zabaw zostanie gminie użyczony nieodpłatnie a plac zabaw zostanie sfinansowany z tzw. funduszu alkoholowego.

Z tego funduszu zmodernizowany zostanie również plac zabaw przy przedszkolu nr 1 w Dobczycach.

Burmistrz spotkał się również z zarządcą wspólnot i ze spółdzielnią mieszkaniową w sprawie przejęcia przez gminę drogi od ul. Witosa do ul. Szkolnej. Burmistrz poinformował, że  w momencie kiedy wspólnoty nabyły działki  okazało się, że działki te nie mają dostępu do drogi publicznej.  Burmistrz potwierdził, że podpisał umowę notarialną, na mocy której gmina stała się właścicielem drogi. Dzięki temu wspólnoty będą miały dostęp do drogi publicznej.  Tym samym aktem notarialnym gmina przejęła fragment parkingu przy ul. Wesołej, by parking ten stał się parkingiem publicznym.

Burmistrz przekazał informację w sprawie strefy ochrony od cmentarza na ul. Jałowcowej, która wiąże się to z utrudnieniami co do możliwościami rozbudowywania budynków, które w tej strefie się znajdują. Strefa obowiązuje na bazie ustawy z 1959 r.

6 lutego

Burmistrz odbył rozmowę z przedstawicielami Nowego Centrum Administracyjnego. Jest to spółka, która została powołana do zarządzania elementami mienia skarbu państwa. Zarządza terenem po byłym „POM” (Apipol) w Brzączowicach. Obecnie poszukują inwestora, który chciałby go nabyć i zainwestować w działalność zgodną z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego. Rozwiązanie to byłoby sensowne dla gminy, ponieważ w chwili obecnej tereny te i obiekty są bezproduktywne,  a gmina jest właścicielem terenów przyległych.

7 lutego

Burmistrz uczestniczył w Forum Wójtów i Burmistrzów w Krakowie, gdzie wspólnie z marszałkiem Jackiem Krupą dyskutowano m.in. o problemach w realizacji projektów.

Pani Burmistrz spotkała się z rodzicami uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Dobczycach w sprawie organizacji roku szkolnego.

9 lutego

Burmistrz spotkał się z prezesem Klubu Sportowego Raba. Tematem spotkania było omówienie kwestii rozliczania dotacji. Jak już wcześniej wspominał Burmistrz, należy pilnować aby rozliczenia publicznych środków przekazywanych klubom były prawidłowe.

10 lutego

Odbyło się kolejne zebranie strażackie OSP w Skrzynce.

Również tego dnia odbył się bal organizowany przez Radę Rodziców Przedszkola Samorządowego nr 1 w Dobczycach, w którym uczestniczyła pani Burmistrz. Podczas imprezy zbierano środki na modernizację przedszkolnego placu zabaw, łącznie 13 tys. Z budżetu gminy przeznaczone zostanie dalsze 45 tys.

Spotkania z dyrektor Szkoły Muzycznej I Stopnia w Dobczycach – Moniką Gubałą w sprawie wizyty Orkiestry CJD z Versmold. Przygotowywany jest wspólny koncert na gali w Sukiennicach, z okazji rocznicą urodzin Jana Matejki . Szkoła Muzyczna w Dobczycach i CJD Versmold wystąpią tam 6.marca.

13 lutego

Burmistrz spotkał się z prezesem firmy Cechini,  firmy która buduje szkołę w Dziekanowicach. Zima chwilowo zatrzymała szybko postępujące prace, tematem spotkania było ustalenie harmonogramu terminów. Ogłoszony został przetarg na kolejny element tej inwestycji.

15 lutego

Burmistrz spotkał się z prezesem PTTK O/Dobczyce Markiem Gabzdylem. Omawiana była kwestia zasilania w wodę i skanalizowania zamku w celu m.in.  zainstalowania toalet, co jest kluczowe dla rozwoju ruchu turystycznego i funkcjonowania muzeum. W ubiegłym roku z funduszy gminnych został opracowany projekt i dokumentacja. Na wykonanie zasilania potrzeba ok. 75 tys. zł.  Burmistrz wspólnie z PTTK podejmie starania w celu znalezienia zewnętrznych źródeł finansowania.

Tematem spotkania było również opracowanie „Manualu Rozwoju Oferty Turystycznej” .

Burmistrz zaprezentował opracowanie koncepcyjne „Parku Ośmiu Zmysłów”. Dotyczy terenu Charstka (pod zaporą) i jest wynikiem prac zespołu projektowego i konsultacji społecznych.

Do oddziałów przedszkolnych zostaną zakupione oczyszczacze powietrza. Kolejne takie urządzenia otrzymamy w ramach projektu „Life”.

Odbyło się spotkanie informacyjne dla mieszkańców dotyczące projektów, które mogą pomóc w wymianie pieców. W ramach dwóch programów, na które gmina otrzymała dofinansowanie, lista rankingowa wyczerpała ich budżety. Osoby będące na liście rezerwowej będą mogły skorzystać z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Burmistrz spotkał się również z wychowankami Domu Dziecka, które go opuszczają, w sprawie zapewnienia mieszkania na terenie naszej gminy. Mieszkanie to było obiecane i jest zarezerwowane, w związku z czym po opuszczeniu Domu Dziecka przez wychowanki będą miały zapewniony dach nad głową.

16 lutego

Burmistrz uczestniczył w wernisażu wystawy prac Pani Małgorzaty Budyn połączonym z wieczorem poezji Pana Kazimierza Budyna w galerii Ispiny. Burmistrz bardzo serdecznie podziękował za zaproszenie.

17 lutego

Burmistrz wziął udział w dwóch ostatnich zebraniach jednostek OSP w Bieńkowicach i Dobczycach. Podsumowując odbyte spotkania burmistrz poinformował, że nasza gmina posiada około 426 czynnych członków Straży Pożarnej oraz około 98 członków Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych. Burmistrz zwrócił uwagę na problem z zastąpieniem czynnych członków przez młodsze pokolenie. Informując o nakładach z budżetu gminy na rzecz OSP burmistrz wspomniał, że jeden wyjazd do akcji w 2017r. kosztował 8 404 zł. Kwota ta zawiera łącznie wszystkie wydatki na straże, w tym inwestycyjne. Gdyby je odjąć i uwzględnić jedynie wydatki bieżące to jeden wyjazd kosztuje 1 277 zł. Wyjazdów do akcji było w sumie 177, z czego 48% zanotowała Ochotnicza Straż Pożarna w Dobczycach. Burmistrz podkreślił, że nie statystyki się liczą, ale ochotnicy i ich zaangażowanie w bezpieczeństwo mieszkańców oraz aktywny udział jednostek i nieocenione wsparcie w trakcie organizowanych imprez.

19 lutego

Burmistrz spotkał się z wolontariuszami Szlachetnej Paczki, którzy nieprzerwanie zajmują się rodzinami, do których trafili. Tematem spotkania były m.in. wnioski o pomoc w doprowadzeniu prądu do domów, w których niektóre rodziny mieszkają.

Odbyła się również narada z panem Pieprzycą – audytorem i fachowcem od kwestii VATu w związku ze zmianami w rozliczaniu VAT oraz możliwościami jego odzyskiwania. Przygotowane zostały zapytania/wnioski o interpretacje dotyczące konkretnych inwestycji.

Burmistrz spotkał się również z przedstawicielami fundacji imienia kompozytora Władysława Żeleńskiego. Fundacja przedstawiła propozycję przywrócenia pamięci o kompozytorze w 100-lecie odzyskania niepodległości.

Odbyło się kilka spotkań z projektantką szkoły w Dziekanowicach w celu przygotowania wniosku o dotację i preferencyjna pożyczkę z  Narodowego Funduszu Środowiska i Gospodarki Wodnej, na budowę szkoły jako budynku o podwyższonym standardzie energetycznym. Wniosek został złożony.

22 lutego

Burmistrz spotkał się z przedstawicielami Tauronu Sprzedaż w sprawie kompleksowej usługi oświetleniowej.  Tauron przygotowuje także ofertę skierowaną do mieszkańców, polegającą na wymianie przez firmę pieców w gospodarstwach domowych w zamian za kupowanie u nich opału przez określoną umową ilość lat.

Burmistrz spotkał się z inwestorem, który jako jedyny przedsiębiorca w ramach programu Zagospodarowania otoczenia Zbiornika Dobczyckiego otrzymał dofinansowanie. Przedmiotem dofinansowania jest projekt realizacji lotów widokowych.

W Dobczycach powstała nowa fundacja realizująca program  hospicjum. W ostatnich dniach fundacja sprowadziła znaczną ilość sprzętów i wyposażenia do rehabilitacji i ułatwiający poruszanie się osobom starszym i schorowanym. Burmistrz prosi o informację o osobach, które być może takiego sprzętu potrzebują. Gmina udzieliła pomocy fundacji w postaci magazynu.

24 lutego

Odbyło się spotkanie w Brzezowej w sprawie współpracy Koła Gospodyń Wiejskich ze strażakami.

25 lutego

Odbył się wzruszający koncert ku pamięci Zbigniewa Wodeckiego. Burmistrz podziękował za zaangażowanie artystom, orkiestrze dętej i solistom za przygotowanie wydarzenia.

26 lutego

Burmistrz poinformował, że odbył się przetarg na wyłonienie wykonawcy I etapu Zagospodarowania otoczenia Zbiornika Dobczyckiego, na którego dofinansowanie podpisaliśmy już umowę. Kwota oferowana w przetargu przewyższa zabezpieczoną w budżecie.  Przetarg zostanie powtórzony. Nierozstrzygnięty został również przetarg na modernizację dachu Domu Ludowego w Stadnikach z powodu braku ofert.

Na zakończenie Burmistrz poinformował , że gmina otrzymała dofinansowanie na modernizację przedszkola nr 3 i utworzeniu w nim oddziału żłobkowego. W niedługim czasie ogłoszony zostanie przetarg. Inwestycja ta wymaga również opracowania logistycznego pod względem funkcjonowania przedszkola w czasie remontu, co konsultowane będzie z panią dyrektor i rodzicami.

Galeria: 

Sesja Rady Miejskiej z 28 lutego 2018
Sesja Rady Miejskiej z 28 lutego 2018
Sesja Rady Miejskiej z 28 lutego 2018