Rusza realizacja projektu w ramach 10 Osi Priorytetowej Wiedza i kompetencje, Działanie 10.1 Rozwój kształcenia ogólnego, Poddziałanie 10.1.3 Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne, który realizowany jest wspólnie z 5 Gminami (Dobczyce, Raciechowice, Wiśniowa, Lubień i Niedźwiedź).
W związku z tym w dniu 11 września 2017 roku w sali konferencyjnej RCOS odbyło się spotkanie Lidera Projektu z partnerami Projektu. Na spotkaniu zostały omówione najważniejsze kwestie dot. zasad realizacji tego Projektu.
Natomiast w dniu 14 września 2017 roku, również w Dobczycach w sali konferencyjnej RCOS odbyło się spotkanie informacyjne Lidera Projektu z Dyrektorami szkół, które realizować będą Projekt. Do projektu zakwalifikowanych zostało 18 szkół z pięciu Gmin. W Gminie Dobczyce zakwalifikowały się: Szkoła Podstawowa w Brzączowicach, Szkoła Podstawowa w Kornatce, Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi, Szkoła Podstawowa w Dziekanowicach oraz Gimnazjum obecnie Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dobczycach. Do projektu zgodnie z zapisami w dokumentach programowych mogły być zakwalifikowane szkoły, w których wynik z egzaminu szóstoklasistów i egzaminu gimnazjalistów był niższy niż średni wynik uzyskany w Małopolsce.
Na spotkaniu omówiono:
- działania jakie realizowane będą w ramach projektu i korzyści związanych z udziałem szkoły jak i bezpośrednich uczestników: uczniów i nauczycieli w projekcie,
- przedstawiono zasady rekrutacji uczestników i sposób przekazywania informacji o projekcie zainteresowanym osobom.
Liderem projektu jest „Systema Sp. z o.o. natomiast Gmina Dobczyce oraz Raciechowice, Wiśniowa, Lubień i Niedźwiedź są Partnerami tego projektu.
Środki pozyskane na realizacje tego projektu przez Gminę Dobczyce: 1 680 556 zł.
Projekt jest realizowany w następujących obszarach:
- rozwijanie u uczniów i słuchaczy szkół i placówek kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematyki oraz kompetencji informatycznych,
- rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych nauczycieli w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi oraz technologii informacyjnych i komunikacyjnych, nauczania w obszarze przedmiotów przyrodniczych i matematyki oraz pracy metodą eksperymentu,
- wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych uczniów w zakresie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności (kreatywności, innowacyjności oraz pracy zespołowej) poprzez pomoc stypendialną.