Obieramy kierunki rozwoju edukacji

debata o rozwoju edukacji

W dniu 18.06.2018 roku w Regionalnym Centrum Oświatowo – Sportowym w Dobczycach odbyło się spotkanie dialogowe poświęcone „Kierunkom rozwoju edukacji w Gminie Dobczyce w myśleniu o Uczniu XXI wieku”.

Burmistrz Gminy i Miasta Dobczyce Paweł Machnicki do uczestnictwa w spotkaniu zaprosił uczniów, rodziców, nauczycieli, dyrektorów szkół i przedszkoli oraz przedstawicieli innych instytucji z terenu gminy Dobczyce.

Spotkanie zrealizowano w ramach projektu „Vulcan kompetencji w małopolskich samorządach”, który realizowany jest pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Z ramienia firmy VULCAN w spotkaniu uczestniczyła Pani Maria Utracka, pełniąca rolę moderatora, która przybliżyła uczestnikom kwestię kompetencji kluczowych w procesie uczenia się.

Jak wiemy, aby skutecznie reagować na wyzwania rynku pracy, młodzi ludzie muszą być wyposażeni nie tylko w kapitał społeczny i intelektualny, ale także w kompetencje kluczowe. Stąd na spotkaniu poruszano się w ich obszarze, a szczególnie dyskutowano o 4 postawionych pytaniach:

1. Jakie kompetencje kluczowe uważasz za najistotniejsze?
2. Jakie cechy i umiejętności powinien posiadać absolwent szkoły ?
3. Jakie cechy i umiejętności są niezbędne dla nauczyciela XXI wieku?
4. Co dla Ciebie i Twojego dziecka oznacza „dobra szkoła”?

Uczniowie przygotowali kolarz pt. „Szkoła moich marzeń”.

Rezultatem spotkania będzie opracowanie planu rozwoju oświaty gminy Dobczyce, który obejmie wspomaganie w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych w 3 wybranych placówkach, tj. Szkole Podstawowej w Stadnikach, Szkole Podstawowej nr 2 w Dobczycach oraz w Przedszkolu Samorządowym nr 1 w Dobczycach. Rozpoczęcie realizacji wspomagania zaplanowane jest na wrzesień 2018 roku.

Dziękujemy za tak liczny udział w debacie.

Galeria: 

debata o rozwoju edukacji
debata o rozwoju edukacji
debata o rozwoju edukacji
debata o rozwoju edukacji
debata o rozwoju edukacji
debata o rozwoju edukacji
debata o rozwoju edukacji
debata o rozwoju edukacji
debata o rozwoju edukacji