Gmina Dobczyce przystąpiła do programu dofinansowanego ze środków budżetu Województwa Małopolskiego związanego z zakupem i dystrybucją kompostowników dla mieszkańców naszej gminy. Celem projektu jest zachęcenie osób, które jeszcze nie kompostują bioodpadów do zagospodarowywania odpadów zielonych w granicach swoich nieruchomości, a tym samym zmniejszenia ilości odpadów biodegradowalnych trafiających do systemu.
Co należy zrobić aby stać się beneficjentem programu?
- ZACZĄĆ KOMPOSTOWAĆ BIOODPADY – program w pierwszej kolejności jest skierowany do osób które chcą ZACZĄĆ KOMPOSTOWAĆ bioodpady, a w momencie ogłoszenia naboru wniosków nie kompostują, czyli w deklaracji śmieciowej złożonej do urzędu w Dobczycach w rubryce dotyczącej kompostowania zaznaczone jest pole NIE
- Należy zatem WYPEŁNIĆ WNIOSEK O UŻYCZENIE PRZYDOMOWEGO KOMPOSTOWNIKA, oraz w dniu składania wniosku ZMIENIĆ DEKLARACJĘ ŚMIECIOWĄ. W rubryce dotyczącej kompostowania zaznaczyć pole TAK. Kserokopię deklaracji należy dołączyć do wniosku. Dokumenty można pobrać w pokoju 203, gdzie pracownicy sprawdzą, czy właściciel nieruchomości może przystąpić do programu.
- Na stronie internetowej urzędu został zamieszczony regulamin użyczenia kompostowników, z którym należy się zapoznać. Wniosek o użyczenie przydomowego kompostownika wraz z złączoną kserokopią zmiany deklaracji należy złożyć w terminie od 25.10.2024 r. do 08.11.2024 r.
- Po złożeniu dokumentów na dzienniku podawczym urzędu (istnieje możliwość wysłania wniosku pocztą tradycyjną lub ePUAPEM) należy oczekiwać na informację zwrotną dotyczącą ogłoszenia listy osób będących beneficjentami programu. Ze względu na fakt, że program ma charakter pilotażowy liczba kompostowników zakupionych przez Urząd jest ograniczona (45 sztuk), a o przyznaniu kompostownika decyduje kolejność zgłoszeń.
- Właściciel nieruchomości może otrzymać tylko JEDEN KOMPOSTOWNIK. Jeżeli z danej nieruchomości złożone są dwie lub więcej deklaracji kompostownik przysługuje tylko właścicielowi, który zmienił deklarację jako pierwszy w kolejności zgłoszeń. Przez właścicieli nieruchomości rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.
- Jeżeli liczba chętnych na otrzymanie kompostownika będzie mniejsza niż liczba zakupionych kompostowników program zostanie rozszerzony o możliwość złożenia wniosków o osoby już kompostujące. O tym fakcie poinformujemy na naszej stronie internetowej.
- Właściciele nieruchomości, którzy zostaną beneficjentami programu zostaną zaproszeni do podpisania umowy użyczenia oraz do odbioru kompostownika w uzgodnionym wcześniej miejscu i czasie. Po odbiorze kompostownika właściciel dokona montażu kompostownika na swojej nieruchomości. Pracownicy urzędu mogą skontrolować, czy dany kompostownik znajduje się na wyznaczonej posesji oraz czy spełnia on swoją pierwotną funkcję.
- Przez OKRES 24 MIESIĘCY właściciele nieruchomości NIE MAJĄ MOŻLIWOŚCI zmienić deklaracji i ponownie zrezygnować z kompostowania. Jeżeli kompostownik w tym okresie zostałby uszkodzony właściciel nieruchomości zakupi lub wykona kompostownik we własnym zakresie, tak aby zachować ciągłość kompostowania.
- Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące programu zostały zawarte w regulaminie załączonym na dole strony, można je również uzyskać pod numerem telefonu 12 3721757.
Na dole strony zamieszczamy załączniki do pobrania: regulamin oraz formularze wniosku i deklaracji.