Zarządzenie nr 107/2020 Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce z dnia 17 czerwca 2020 r. w sprawie: wprowadzenia zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce. [1]
Data:
Kadencja:
- 2018-2023
Nr zarządzenia:
Zarządzenie Nr 107/2020
Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce
z dnia 17 czerwca 2020 r.
w sprawie wprowadzenia zmiany
do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U.2020r.. poz. 713), zarządza się, co następuje:
§ 1. Wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce przyjętego zarządzeniem Nr 135/2016 Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce z dnia 28 października 2016 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce:
1) W § 7 ust. 2 pkt 5 lit. c otrzymuje brzmienie:
„c) Stanowisko ds. bezpieczeństwa informacji, logistyki i działalności gospodarczej,”
2) W § 7 w ust. 8 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) Stanowisko ds. obywatelskich.”
3) W § 14 ust. 1 pkt. 5 lit. c otrzymuje brzmienie:
„c) Stanowisko ds. bezpieczeństwa informacji, logistyki i działalności gospodarczej;
Do zadań stanowiska należy prowadzenie spraw zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanym w Urzędzie informacjom i danym osobowym, prowadzenie zadań w zintegrowanym systemie zarzadzania oraz administracyjna i logistyczna obsługa Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy, a w szczególności:
1. Prowadzenie elektronicznej ewidencji mienia gminnego, w tym przygotowanie wyposażenia i sprzętu do przeprowadzenia inwentaryzacji,
2. Prowadzenie ewidencji kluczy w systemie jednego klucza oraz realizowanie spraw z zakresu zabezpieczenia fizycznego budynku Urzędu,
3. Zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt, meble i wyposażenie w tym obsługa usługi pocztowej, zakupy i dostawy materiałów biurowych i kancelaryjnych, druków i formularzy oraz środków czystości,
4. Prenumerata czasopism i książek na potrzeby Urzędu,
4. Współpraca z Inspektorem Ochrony Danych przy wykony zadań zwianych z ochroną danych osobowych, a w szczególności:
a) prowadzenie dokumentacji związanej z ochroną informacji i danych osobowych w tym opracowywanie wymaganych przepisami prawa polityk i instrukcji;
b) przygotowywanie upoważnień do przetwarzania danych osobowych i prowadzenie ich ewidencji oraz nadzorowanie ich aktualności;
c) prowadzenie rejestrów czynności przetwarzania;
d) współpraca w zakresie prowadzenia analizy ryzyka oraz oceny skutków dla ochrony danych;
e) realizacja obowiązków informacyjnych ciążących na administratorze danych;
f) przygotowywanie i prowadzenie szkoleń dla pracowników Urzędu w zakresie bezpieczeństwa i ochrony danych, w tym danych osobowych;
g) prowadzenie wewnętrznych audytów jakości w zakresie wdrożonych systemów zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji oraz przepisów prawych;
6. Współpraca z Pełnomocnikiem ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania w zakresie doskonalenia wdrożonych systemów, w tym przygotowywanie projektów dokumentów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania zintegrowanych systemów,
7. Nadzorowanie stosowania przez pracowników Urzędu przyjętych zasad ochrony w tym sporządzanie sprawozdań dla Pełnomocnika ds. ZSZ oraz dla Burmistrza,
8. Realizacja zadań wynikających z ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, a w szczególności wprowadzanie danych do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej.”
4) W § 14 ust. 1 pkt. 8 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) Stanowisko ds. obywatelskich
Do zadań Stanowiska należy prowadzenie spraw i ewidencji wynikających z przepisów prawa, w szczelności dotyczących:
1. Prowadzenia ewidencji ludności i wykonywania obowiązków meldunkowych przez obywateli RP i cudzoziemców,
2. Wydawania, wymiany i unieważniania dowodów osobistych,
3. Udostępnienia danych osobowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL,
4. Prowadzenia i aktualizacji rejestru wyborców oraz sporządzanie spisów wyborców,
5. Wprowadzania i aktualizacji danych w rejestrze danych kontaktowych osób fizycznych,
6. Prowadzenia spraw związanych z kwalifikacją wojskową.”
§ 2. Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.