Witamy na stronie ARCHIWALNEJ

Biuletynu Informacji Publicznej

Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce

 

Od dnia 1 marca 2021 r. Biuletyn Informacji Publicznej prowadzony jest pod adresem: https://bip.malopolska.pl/ugimdobczyce

 

Opublikowane informacje podlegają retencji danych zgodnie z zarządzeniem nr 59/2020 Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce z dnia 17 marca 2020 r. w sprawie prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce

 

Wersja wpisu Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce z dnia wt., 2020-09-22 23:26

Nieopublikowany

Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce

Urząd Gminy i Miasta Dobczyce zobowiązuje się zapewnić dostępność strony Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Brak ostrzeżenia przed otwarciem nowego okna/zakładki w przeglądarce.
  • Linki prowadzące do dokumentów do pobrania nie zawierają informacji o formacie i rozmiarze dokumentu.
  • Linki w artykułach nie są wizualnie wyróżnione.
  • Elementy multimedialne nie posiadają napisów dla niesłyszących.
  • Niepoprawny kontrast w elementach nawigacyjnych witryny.
  • Tabele prezentujące dane nie mają zdefiniowanych nagłówków.
  • W linkach mogą wystąpić powtórzenia opisów alternatywnych i tytułów. W artykułach występują powtórzenia linków.
  • Linki nie zawierają opisu lokalizacji do jakiej prowadzą.
  • Nie wszystkie zdjęcia umieszczone na stronie zawierają opis alternatywny.
  • Na stronie występują błędy walidacji HTML W3C z uwagi na wykorzystywanie przestarzałych znaczników HTML.
  • Dokumenty dostępne do pobrania w większości nie są dostępne cyfrowo.
  • Witryna nie ma zdefiniowanych jednoliterowych skrótów klawiszowych.
  • Brak widocznego fokusu podczas korzystania ze strony przy pomocy klawiatury.

Wyłączenia

  • Zamieszczone na stronie artykuły, zdjęcia i załączniki nie są dostępne cyfrowo w całości, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu.
  • Materiały multimedialne nie zawierają napisów dla niesłyszących, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Małgorzata Góralik-Piętka.
  • E-mail: dostepnosc@dobczyce.pl
  • Telefon: 123721716

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
  • Adres: al. Solidarności 77
    00-090 Warszawa
  • E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
  • Telefon: 800 676 676

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Wejście do budynku Urzędu dostosowane jest dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem znajduje się pochylnia, drzwi o szerokości 90 cm w świetle. Klienci obsługiwani są w Biurze Obsługi Klienta na parterze po prawej stronie przy wejściu. Pracownicy Urzędu, w tym Biura Obsługi Klienta są przeszkoleni w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Wszyscy klienci zgłaszający taką potrzebę obsługiwani są bezpośrednio w Biurze Obsługi Klienta. Biuro Obsługi Klienta umożliwia komunikację na wózkach w pełnym zakresie, posiada wszystkie formularze wniosków niezbędnych do załatwienia spraw w Urzędzie. W Biurze Obsługi Klienta brakuje informacji w alfabecie Braille’a oraz pętli indukcyjnej.

Budynek składa się z dwóch pięter, nie ma windy. Klatki schodowe nie spełniają wymagań do montażu pochylni bądź schodołazów. Schody posiadają oznaczenia krawędzi. Przestrzeń na korytarzach pierwszego i drugiego piętra nie pozwala na komunikację osób na wózkach. Na każdym piętrze budynku znajdują się tablice informacyjne w kontrastowych kolorach ze strzałkami kierunkowymi. Nie ma informacji w alfabecie Braille’a lub tyflografice. Nie ma zainstalowanych pętli indukcyjnych. Na pierwszym i drugim piętrze posadzka na korytarzu jest śliska. Na parterze budynku posadzka jest antypoślizgowa. Oświetlenie w całym budynku nie powoduje olśnienia oraz zbyt kontrastowych cieni.

W pobliżu budynku, od strony ulicy Rynek wyznaczone zostało miejsce parkingowe dla potrzeb osób niepełnosprawnych.

Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.