Nieopublikowany
Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce
Urząd Gminy i Miasta Dobczyce zobowiązuje się zapewnić dostępność strony Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Brak ostrzeżenia przed otwarciem nowego okna/zakładki w przeglądarce.
- Linki prowadzące do dokumentów do pobrania nie zawierają informacji o formacie i rozmiarze dokumentu.
- Linki w artykułach nie są wizualnie wyróżnione.
- Elementy multimedialne nie posiadają napisów dla niesłyszących.
- Niepoprawny kontrast w elementach nawigacyjnych witryny.
- Tabele prezentujące dane nie mają zdefiniowanych nagłówków.
- W linkach mogą wystąpić powtórzenia opisów alternatywnych i tytułów. W artykułach występują powtórzenia linków.
- Linki nie zawierają opisu lokalizacji do jakiej prowadzą.
- Nie wszystkie zdjęcia umieszczone na stronie zawierają opis alternatywny.
- Na stronie występują błędy walidacji HTML W3C z uwagi na wykorzystywanie przestarzałych znaczników HTML.
- Dokumenty dostępne do pobrania w większości nie są dostępne cyfrowo.
- Witryna nie ma zdefiniowanych jednoliterowych skrótów klawiszowych.
- Brak widocznego fokusu podczas korzystania ze strony przy pomocy klawiatury.
Wyłączenia
- Zamieszczone na stronie artykuły, zdjęcia i załączniki nie są dostępne cyfrowo w całości, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu.
- Materiały multimedialne nie zawierają napisów dla niesłyszących, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Małgorzata Góralik-Piętka.
- E-mail: dostepnosc@dobczyce.pl
- Telefon: 123721716
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
- Adres: al. Solidarności 77
00-090 Warszawa - E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
- Telefon: 800 676 676
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Wejście do budynku Urzędu dostosowane jest dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem znajduje się pochylnia, drzwi o szerokości 90 cm w świetle. Klienci obsługiwani są w Biurze Obsługi Klienta na parterze po prawej stronie przy wejściu. Pracownicy Urzędu, w tym Biura Obsługi Klienta są przeszkoleni w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Wszyscy klienci zgłaszający taką potrzebę obsługiwani są bezpośrednio w Biurze Obsługi Klienta. Biuro Obsługi Klienta umożliwia komunikację na wózkach w pełnym zakresie, posiada wszystkie formularze wniosków niezbędnych do załatwienia spraw w Urzędzie. W Biurze Obsługi Klienta brakuje informacji w alfabecie Braille’a oraz pętli indukcyjnej.
Budynek składa się z dwóch pięter, nie ma windy. Klatki schodowe nie spełniają wymagań do montażu pochylni bądź schodołazów. Schody posiadają oznaczenia krawędzi. Przestrzeń na korytarzach pierwszego i drugiego piętra nie pozwala na komunikację osób na wózkach. Na każdym piętrze budynku znajdują się tablice informacyjne w kontrastowych kolorach ze strzałkami kierunkowymi. Nie ma informacji w alfabecie Braille’a lub tyflografice. Nie ma zainstalowanych pętli indukcyjnych. Na pierwszym i drugim piętrze posadzka na korytarzu jest śliska. Na parterze budynku posadzka jest antypoślizgowa. Oświetlenie w całym budynku nie powoduje olśnienia oraz zbyt kontrastowych cieni.
W pobliżu budynku, od strony ulicy Rynek wyznaczone zostało miejsce parkingowe dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.