Celem głównym projektu jest wprowadzenie edukacji włączającej w 7 szkołach z terenu gminy Dobczyce w okresie do 31.07.2026 r. Cel zakłada stworzenie i organizację nauki w szkole, aby każda z osób uczących się miała możliwość pełnego uczestnictwa w procesie kształcenia i wychowania oraz życiu społecznym szkoły, zgodnie ze swoimi możliwościami w warunkach uwzględniających indywidualne potrzeby.
Cel główny projektu bezpośrednio wynika z celu szczegółowego EFS+.CP4.F - FEM 2021-2027 oraz regulaminu dla działania 6.10.
Wsparcie przede wszystkim obejmie uczniów z SPE, w tym będzie koncentrować się na uczniach z niepełnosprawnościami i niedostosowanych społecznie, ale również poprzez działania integracyjne i antydyskryminacyjne będzie skierowane do pozostałych uczniów szkół, w tym uczniów zdolnych.
Projekt zakłada również podnoszenie świadomości, kompetencji i kwalifikacji kadry pedagogicznej, wsparcie rodziców i opiekunów w zakresie pełnienia funkcji rodzicielskich oraz poprawę dostępności architektonicznej szkół objętych projektem.
Grupa docelowa: uczniowie szkół podstawowych z klas I-VIII w wieku 7-15 lat z terenu gminy Dobczyce, w szczególności w niekorzystnej sytuacji oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wsparciem zostaną objęci uczniowie uczęszczający do szkół podstawowych:
- SP im. Bohaterów Tajnego Nauczania w Dziekanowicach,
- SP im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Stadnikach,
- SP im. Marii Konopnickiej w Brzączowicach,
- SP im. Tadeusza Kościuszki w Nowej Wsi,
- SP im. Św. Jadwigi Królowej Polski w Kornatce,
- SP nr 1 im. K. K. Baczyńskiego w Dobczycach,
- SP nr 2 im. Jana Pawła II w Dobczycach.
Będzie to 907 uczniów (ucz.) (445 dz, 462 ch), w tym 446 ucz. (208 dz, 238 ch) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi rozwojowymi (SPE) (orzeczeniami, opiniami PPP i określonymi na poziomie placówki przez grono pedagogiczne oraz specjalistów wsparcia psychologiczno – pedagogicznego, w tym 81 uczniów z orzeczeniami (29 dz, 52 ch), (orzeczenia o niepełnosprawności) oraz 186 nauczycieli (169 K, 17 M), a także 172 rodziców (135 K, 37 M).
GŁÓWNE DZIAŁANIA:
- wsparcie uczniów szkół podstawowych, które będzie realizowane w formie zajęć ponadwymiarowych ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia psychologiczno–pedagogicznego oraz wsparcia dla rodziców i opiekunów;
- podnoszenia świadomości, umiejętności, kompetencji I kwalifikacji kadry pedagogicznej;
- wyposażenia I dostosowania pomieszczeń wraz z poprawą dostępności architektonicznej w ramach edukacji włączającej;
Działania podejmowane w projekcie przyczynią się do osiągnięcia założonych rezultatów:
Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 817osób (401 K, 416 M);
Liczba przedstawicieli kadry szkół (…) którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu: 168 osób (152 K, 16 M).
Wartość projektu: 3 455 647,19 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 2 937 300,09 PLN
Szczegółowe informacje dostępne są w poszczególnych placówkach. Zachęcamy do zapoznania się z regulaminem, który dostępny jest na dole strony (załącznik).
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie